Blogia
De la parte Berlanga

Un poble que cal visitar

Un poble que cal visitar

Alguna cosa haviem de fotografiar i posar com a portada de l’entrada a aquesta maravellosa població de Sória. Teniem moltes oportunitats. Podia ser la magnífica Colegiata, amb el cocodril penjant de les seves parets. O l’imponent palau dels senyors nobles de la vila. O els carrers medievals. O el rotllo jurisdiccional. O el potent castell que domina la ciutat des de dalt del seu turó. Al final fou el castell com podia haver estat qualsevol altre cosa. Res defineix el conjunt. Un conjunt que és un tot i que fa de Berlanga de Duero un poble que cal visitar.

No us oblideu tampoc de fer els escassos kms. que separen Berlanga de l’ermita pre-romànica de Sant Baudelio de Casillas. Una joia del romànic més primitiu a Europa. Aneu a Berlanga. Aneu-hi en el transcurs d’un recorregut inoblidable per les terres baixes de Sória. Aneu-hi quan visiteu Gormaz, el seu castell, Osma, el Burgo de Osma i Catalañazor. Una ruta que no podeu deixar de fer. Perquè Sória existeix i, a més, és molt bonica.

A Berlanga s’hi menja bé, s’hi dorm bé, i és un bon centre d’excursions. Teniu “La posada de los leones“, un bon hotel i restaurant. Si us agrada dormir en palaus teniu: El palacio de Brias, o el Fray Tomás. A Sória encara saben com viure!.

Visto en el blog "Sortides familiars"

2 comentarios

JK -

Yo tambien agradezco tus palabras y tu buena disposición con estas tierras olvidadas. Necesitamos todos los apoyos y no vamos a renunciar al tuyo porque esté escrito en una lengua distinta a la que hablan nuestras abuelas, que es un patrimonio del que muchos castellanos nos sentimos orgullosos.
Vuelve cuando quieras. Estás en tu casa

Joan Molar -

Agradezco profundamente a este soriano de pro, la cita y el enlace a mi modesto blog de salidas familiares. Siguiendo la pista he venido a dar con este otro blog, fabuloso y espléndido, sobre las tierras de Soria. No tengo palabras. La verdad es que me apetece mucho subir cuando puedo hasta estas tierras bellísimas de Castilla. Me place que el agua sea agua, el pan sea pan y el vino sea vino. Me quedo boquiabierto y estupefacto ante las puestas doradas de sol sobre las atalayas, o ante el sonar pacífico las campanas de ermitas y conventos. Amo la olvidada tierra Soriana. También debo decir, en honor a la verdad, que me sorprendí mayúsculamente al observar que el idioma escogido para la entrada fuese el catalán. Pienso que los idiomas deben unir más que separar y, justo por ello, publico mi blog también en castellano. Que lo sepais aquellos que no os veais con ánimo de lidiar con la lengua latina hermana. Pero, no obstante agradecer el gesto. Como decimos en mis lares: "De porc i de senyor se n'ha de venir de mena". (De cerdo y de noble hay que serlo de cuna). Y el amigo que señorea este blog sobre Berlanga, no me cabe ninguna duda, és todo un hidalgo. Enlazo este blog con el mio. Todo un placer leerlo.